Translate

lunes, 29 de enero de 2018

Tag Questions

Hello my dear Eleventh graders, Here you can find some exercises to practice in advance the tag questions topic.

Tag Questions

A tag question is a special construction in English. It is a statement followed by a mini-question. The whole sentence is a "tag question", and the mini-question at the end is called a "question tag".

1.  Now, write the correct tag question for each sentence.


Note: Los ejercicios 9-13-14 serán explicados en la próxima clase y no entrarán en el compilado del quiz! 

  1. Snow is white, isn't it?
  2. You don’t like me, do you?
  3. You’re coming, aren't you?
  4. You finished the exercise, didn't you?
  5. The dinner is ready, isn't it?
  6. We will visit you, won't we?
  7. They are going to learn a lot, aren't they?
  8. You didn’t visit him, did you?
  9. There aren’t any chips, are there?
  10. You are English, aren't you ?
  11. They don’t study Spanish, do they?
  12. Laura isn’t here, is she?
  13. There is a cinema here, isn't there?
  14. There aren’t many shops, are there?
  15. He studies hard, doesn't he?
  16. He likes milk, doesn't he?
  17. He will drink milk, won't he?
  18. They studied Science, didn't they?
  19. They didn’t come. did they?
  20. He passed the exam, didn't he?
  21. We were very happy, weren't we?
  22. They are too sad, aren't they?
  23. They won’t visit them, will they?
  24. We want to go there, don't we?
  25. She doesn’t have to go, does she?
  26. She did many exercises, didn't she?
  27. We went on holiday, didn't we?
  28. The cinema doesn’t open, does it?
  29. The coffe is cold, isn't it?
  30. Books are difficult, aren't they?
  31. He did it, didn't he?
  32. I am right, aren't I?
  33. John wasn’t there, was he?
  34. The New York map came in the post, didn't it?





sábado, 22 de julio de 2017

Optional Vocabulary for the Final Test_ Second Term 11th grade :)




Vocabulary for the Second Term Final Test

Baggage
Stranger
Resource
Relief
Eastern
Hole
Clearance
Matches
Decrease
Unexpected
Gun
Layer
Provide
Cabin
Lower
Relieve
Shoot
Increase
Health
Ape
Steadily
Accomplishment
Wolf
Mayor
Pet
Merry
Rise
Spend
Guidebook
Pedestrianize
Steak
Earth
Threaten
Alone
Wildlife
Fellow
Wine
Pollute
Waste
Nursery
Environment
Citizen
Deep
Dump
Run out
Down-time
Cut down
Furniture
Knife
Endanger
Noise
Delight
Supply
Lane
Smooth
Law
Wind
Flow
Heater
Footprint
Allow
Anywhere
Somewhere
Kill
Anyone
Spend
Realize
Anything
Snorkel
Reef
Perhaps

lunes, 17 de julio de 2017

Optional Vocabulary for the Final Test Ninth Grade_Second Term




Optional Vocabulary for the Final Test


Wet
Beverage
Allow (v)
Pump (v)
Done
Unpleasant
A lot of
Weight
Lift (v)
Arrange (v)
Have got (v)
Older
Younger
Half
Brush (v)
Teeth
Get dressed (v)
Catch (v)
Together
Landscape
Helpful
A while
Asleep
Fit (v)
Mad
Lazy
Alone
Twice
Shy
Gift
Approach (v)
Coast
React (v)
Storm
Warn (v)
Wind
Hurricane
Strength
Business
Safe
Supplies
Swing
Dress up (v)
Costume
Store
Run out (v)
Candle
Flashlight
Plywood
Encourage (v)
Bottleneck
Road
Bridge
Shelter
Fill up (v)
Employee
Blanket
Bass




    

domingo, 16 de abril de 2017

6th Eliseo Pinilla Rueda’s Got Talent and 7TH Spelling Bee Contest Principios Generales de Participación

6th Eliseo Pinilla Rueda’s Got Talent and 7TH Spelling Bee Contest
Principios Generales de Participación

  ü  La participación en cualquiera de las actividades del concurso (deletreo, coreografías, canciones) será voluntaria y de ninguna manera afectará negativamente el juicio valorativo de los estudiantes en el área de inglés.

  ü  Quienes voluntariamente participen en las diferentes actividades obtendrán puntos extras sobre su nota de periodo (a definir con cada docente del área de inglés)

  ü  Cada grupo inscrito en coreografías se encargará de buscar la música y ensayar la misma independientemente. Se debe tener en cuenta:
o   Mantener informados a los padres de familia de los horarios de ensayo y solicitar los permisos correspondientes.
o   Mantener siempre la seguridad física a lo largo de la preparación de la coreografía. Evitar movimientos bruscos o riesgosos.

  ü  La consecución de implementos tales como vestuario u otros serán asumidos por los estudiantes quienes deben tener en cuenta que no es obligatorio mandar a hacer los mismos ni contratar personal para dirigir los ensayos. 

  ü  Las personas inscritas en canción deben transferir la pista de la misma, así como la letra, a la USB de la docente de inglés con por lo menos con 5 días de anticipación al concurso. Además, se recomienda tener disponible una copia de la misma en caso de cualquier falla. Música y copia de seguridad aplican también para concursantes en coreografías.

  ü  La participación una vez inscritos debe ser tomada por el estudiante con la mayor seriedad posible con el fin de no afectar a sus compañeros.

  ü  Cada coreografía será integrada por los estudiantes de un mismo grupo, sin embargo, se admitirán máximo dos (2) integrantes de otros cursos teniendo en cuenta las peticiones realizadas y siempre y cuando: 1) todos los integrantes del grupo estén de acuerdo, 2) esta decisión no afecte la participación del grupo o salón de donde los dos integrantes son parte y 3) dicho deseo de participación sea acompañado de una carta de solicitud dirigida a las docentes de inglés por parte del padre de familia o acudiente, en la que se expongan las razones por las cuales su hijo o acudido desea participar con un grupo diferente al suyo. (La tercera condición no exceptúa las dos anteriores que son de estricto cumplimiento) 

  ü  Se recuerda que el concurso de deletreo escoge solo a un estudiante por grupo. Así que se realizarán finales internas en cada salón para definir un representante de entre los inscritos.

  ü  Cualquier duda favor consultar a las docentes del área de inglés.



Alba Milena Flórez González & Edilma Abaunza Miranda
Docentes de Inglés



martes, 12 de julio de 2016

Common Spoken Expressions in Santander


Common Spoken Expressions in Santander




1.       Muelona
2.       Su madre
3.       Menester
4.       Güenito
5.       ¿Onde ta’?
6.       Mocoso
7.       ¡No sea bolas!
8.       ¡Ala yo tando!
9.       ¡Ustele!
10.   ¡Asientese!



11.   ¡Que joda tan arrecha!
12.   ¡Coja Oficio!
13.   ¡Ta’ hablao!
14.   ¡Ole mire!
15.   No me haga calendar
16.   Juepucha
17.   ¿Cómo ala?
18.   Pingo
19.   Chueco
20.   Jeo
21.   Sute/sutecito
22.   ¡No hable paja!
23.   Juemichica
24.   Cute
25.   Ñora
26.   Tusta
27.   Chamiso
28.   Jullera
29.   Jincho
30.   Pitoso

31.   Culillo
32.   Berrinche
33.   ¡Uepa!
34.   Pipona
35.   Trabajosa
36.   Montuno
37.   Atisve
38.   Tustón
39.   Apichar
40.   Juepuerca
41.   Echar a pata
42.   ¡Se jue!
43.   Cansón
44.   ¡Pa’ Dios!
45.   Surrón

46.   Toche
47.   ¡Yo taba!
48.   ¡Carajo!
49.   Naiden
50.   Golvió
51.   ¡Puai ‘ta!
52.   Chino
53.   Mamao
54.   ¡Muevalo!
55.   ¡Hagale mijo!
56.   Mijito
57.   Patas


58.   Toito
59.   ¡Ole!
60.   ¡’Cha pichera!
61.   Pendejo
62.   Arrecho
63.   Garlar
64.   Garnacho



 Read carefully the words and phrases above and contribute with two different spoken expressions used by people in Villanueva. Before writing your comment, read the ones from your classmates for avoiding repetition.

Don't forget to use your e-mail account or sign the comment with your full name to let me know you have already participated. 



The duedate for your comments will be on Friday July 22nd but you can start now.